Viktor Lošťák

Bollywood nad nirvánu

20. 10. 2016 9:26:27
Všechny ty syté, umyté a k zbláznění převzdělané západní humanisty, kteří hledí na dalajlámu a vidí svatozáři v nebeských barvách duhy, by asi nesmírně překvapilo...

...kdyby věděli, co lidé v Tibetu a přilehlých buddhistických oblastech opravdu chtějí. Ne, není to duchovní pozdvižení, nejsou to velkomyšlenky óbrspiritualismu, osvícení, vyvanutí a nirvána. Chtějí jen jedno - být jako my.

Chceme na Západ. Chceme být jako Západ, chceme se westernizovat. Nevzal byste si mne, pane? Vezměte si mne, odvezte mne odtud, chci pryč, chci jet s vámi na Západ, chci být vaší dobrou ženou, pak si přivezu příbuzné a všichni vám budeme vděční. Nenašla by se tam u vás, na Západě, pro mne práce, pane? A kolik let, myslíte, že nám ještě bude trvat, než se staneme takovými, jací jste vy? Vždyť my už tak chceme být Západ!

Jednou mi nabízeli k děvčeti stádo vodních buvolů, když si ji vezmu a dopřeji jí život na Západě. V horské vesnici bylo děvče na sex k mání ihned. Kdybychom chtěli holku na vdávání, tak by to bylo složitější - asi tak do zítřka, než se domluví s rodinou. Rodina by totiž musela sehnat věno; ve své venkovské praktičnosti neočekávali, že bychom dali Západ dceři jen tak zadarmo.

Už máme televizi! A už nejíme hůlkami, podívejte se, máme příbor! Naše děti mají plastikové hračky a až zavedeme elektřinu, budeme... Ne, Západ nebudeme nikdy, říkají nakonec smutně. Ale máme bollywoodské filmy a indickou verzi MTV, takže už jsme aspoň fake-Západ. Vždyť nakonec tady u nás je všechno fejk, tak aspoň tak.

Všechna ta oduševnělost mystického Tibetu je lež jak věž. Mniši jsou špinaví a jediná jejich mantra zní "turisto, dej peníze". Tu po nich opakují všichni, to je ten pravý buddhismus. Jsou chudí, ti z nejchudších na Zemi, a my bohatí, ti z nejbohatších. To je celý ten zen, který se skrývá za slovy.

Ale to víte, západní humanističtí intelektuálové si svůj snový ráj musí umístit tam, kam se běžný člověk jen tak nepodívá. A když už, tak mu to ti druzí nebudou věřit. Ani mně nevěříte. Jsem hlupák, že říkám takové věci. Každý přece ví, že v Tibetu všichni levitují.

Autor: Viktor Lošťák | karma: 19.09 | přečteno: 574 ×
Poslední články autora